torsdag, oktober 13

Min höst




Förutom att man alltid har en liten som är lycklig varje gång vi ses,
som alltid vill vara med, som värmer tårna på en i soffan så
är det härligt att komma ut flera gånger om dagen i ur och skur.
Jag pratar om att ha hund, så mysigt.
I helgen gick vi en morgonpromenad i skogen hos vännerna med valparna
och precis vid stigen växer det kantareller som vi plockade och plockade.
Nu är jag lite stressad över alla dom som står kvar...
såpass att jag drömde om dom i natt.
Jag tog tåget dit och gav mig ut på en runda till och plockade mängder,
var riktigt nöjd då jag vaknade...
Knasigt? En aning!
Hösten är annars precis som för mig som hos många andra, ljus i mängder,
filt i soffan med en stor skål nötter, alla vackra färger och löv jag ser varje dag på
promenaderna och alla mina rökelser jag måste tända.
Varje dag brinner det några och favoriterna just nu kommer från Granit.
Dom är inte så starka eller orientaliska som många andra är.
Ha en mysig dag!

3 kommentarer:

Made in Persbo...Carina sa...

Hej söta du,

Så härligt med era höstpromenader med valparna :)
Jag njuter av att varje dag vara fin i mitt nya armband jag köpte på Biskopsgården...ett Soul of Maïa såkart ;)))

Kramar och fortsatt fin höst önskar jag dig,
Carina

Mindecor sa...

Vad härligt det låter! Har också en liten vovve som ser till att jag kommer ut men svampen hittar jag aldrig. Jag ser bara en massa löv. Måste nog träna ögat lite.

Anonym sa...

Hej Sussie, jag njuter varje vecka av din blogg och inspireras av den och även dina smycken...så vackra! Men nu undrar jag var du har köpt eller hittat din fina rökelsehållare?? Jag vill ha en sån i mitt rum...hi, hi... kul om du kan tipsa mig!
Trevlig helg//Kathryn och min mail är kathryn.palu@comhem.se