måndag, maj 25

Olivträd

Hej alla vänner!
Idag har jag varit ledig och eftersom det är måndag har dom fått in massor av härliga frukter och grönsaker på Hötorget.
Dit gick jag i sommarvärmen och provsmakade biggaråer, jordgubbar och nötter mm.
Det blev en hel låda med jordgubbar och dom kan vi ha på Pannacottan som är efterrätt här ikväll då vi har vänner från Nya Zealand på middag.
Jag kan tycka att det är lite roligt att stå där och köpslå om frukter och blommor
och idag lönade det sig då jag även kom hem med två stycken Olivträd för 150 kr.
Dom planterades om, ett i kruka och ett i zinkbalja, jorden täckte jag med snäckor som jag plockat just på Nya Zealand.


I was having a day off from work so I went to the local market and bought two olive trees, just love them.

1 kommentar:

Johanna sa...

Så otroligt snyggt! med krukan och snäckorna...Äntligen fick jag lite inspiration. Hoppas att du har ett liknande halsband till salu som du har i utlottningen. Jag kan tänka mig att köpa ett exakt likadant.
/ Johanna