måndag, december 15

Pysslare

Ena dottern vill bli pysslare på heltid då hon slutar skolan.
Jag är benägen att önska detsamma, tänk att kunna stå på kalas bland alla människor med fina titlar och säga att man är pysslare?
Göra saker av fina pärlor, klippa och klistra ihop vackert papper, gå runt hemma och fixa, pula och dutta, måla en möbel, hjälpa en kompis med inredning....
Fast det är ju vad jag redan gör så fort jag är ledig, så jag kanske redan nu kan kalla mig pysslare?
Dessa smycken pysslades ihop igårkväll.




Some things I made last night.

2 kommentarer:

Noamaja sa...

Jamen så klart skall hon bli pysslare! Jag tycker att det låter som ett högstatusyrke i mina öron. Jag lovar att bli imponerad på "det fina partyt". Läsa till jurist kan väl vem som helst som är uttråkad göra;-) Så vackert, så vackert med alla pärlor! Är det hemligt var du köper dina fina "smyckesfönster"?;-)

Anonym sa...

Jag skulle gärna bli pysslare på heltid,vore ett underbart yrke!
Ja,Sussi..nu vill vi veta vart du köper dina "smyckesfönster"