onsdag, oktober 1

En hel dag i köket

Det blev en hel dag i köket. kakan blev så god att jag rekommenderar alla att prova receptet.
Mmmm, rivna äpplen och toppad med mandelmassa.
De andra äpplena blev 5 lit mos.


När mosen kokade satte jag en bröddeg på jäsning.

Det blev ett bröd som vi alltid kallat "Värmlandskaka", ingen aning varför.

När det var i ugnen så jäste bullarna på plåten.

Under tiden lyssnade jag på radion och åt dom här, fick med dom från båten i helgen, lite besviken dock att dom fått ny design...

Nu ska jag börja med middagen och det blir kyckling med alla mina favoritsmaker, chili, vitlök, lime och ingefära.




4 kommentarer:

Johanna sa...

Hej,
Fina bilder du har tagit idag. Jag blir hungrig fastän jag precis har ätit.

Hälsningar Johanna

Jeanette Hornbeck sa...

Det riktigt river i magen här, Gud så gott!

Anonym sa...

Måste prova receptet på äppelpaj! Hittade din blogg idag och gillar den mycket. Fina bilder från Butik S. Tog mig dit i somras och så var där stängt. Snacka om snopet!
Hälsningar Tulipa

Veronica sa...

Den där äppelkakanverkar inte helt fel =o)
Mums! Hoppas du haft en bra helg!!

Kram Veronica