torsdag, augusti 14

Några små vackra saker.







Var på jobbet en snabbis imorse, sen ringde bästa vänninan och sa: möt mig på Skeppsholmen, jag har gjort en kaffekorg.
Där satt vi i ett par timmar, drack kaffe och pratade, jättemysigt.
Jag följde sen med till Gamla Stan och gick in till Sara i Butik S, som vanligt hade hon massor av underbara saker i butiken.
Idag fick den rosa krukan och några skopor Lavendel följa med hem.
Dom får stå på fatet i öppna spisen.
Igår fick jag tag på mina älsklingsljustakar, jag vet inga vackrare och har letat länge, så jag är jätteglad för dom.
På Bruka finns nu dom söta krukorna i järntråd, den får stå i det lilla växthuset i hallen så länge.


7 kommentarer:

Jeanette Hornbeck sa...

Fina saker och vad mysigt ni har haft det idag.
Min butik ligger nästan längst ner i Skåne så det är en bit. Himmelbit bloggade om den när de var här och hälsade på, så där kan du se lite bilder.
Kram Jea

Jeanette Hornbeck sa...

haha det känns som om man sitter här hela dagarna, rensar ogräs och pausar ganska ofta:-D har en innergård med kullersten och vill inte bespruta för hundar och barns skull, jobbigt. Är lite hemlig med butiken dels för jag vill vara privat i bloggen och så får man ju inte göra reklam för fl.

Villa Nordåker sa...

Åh, de ljusstakarn hade gärna fått flytta hem till mig.

Kram Malin

Blåbär och hallon sa...

Gillar verkligen ljusstakarna! Skulle passa bra hemma nu med tanke på det kommande mörkret! Kram A

Snusilus o Sannibus sa...

Vilka söta små saker! Vackra ljusstakar :) Skönt att tjejerna är hemma igen. Ha en fin helg!

Kram, Susanne

Veronica sa...

Verkligen vackra saker!
De hade gärna fått bo på min byrå...
Kram Veronica

me and alice sa...

Hej!
Åh, vad kul med en till jättehärlig blogg... Visst är det härligt hos Sara!!! Ska försöka hinna dit en snabbis i dag. Befinner oss i Sthlm igen.
Blir lite nyfiken i vilken butik du arbetar?? *fniss* Kanske har varit där!!
kram Susanne